FAQ
Kan ik korting krijgen?
Onze prijzen zijn reeds scherp maar als u afhaalt ontvangt u een korting. U heeft dan een nog scherpere prijs!
Hoeveel dagen heb ik de producten/attracties/materialen in bezit voor de vermelde huurprijs?
De vermelde huurprijs van de producten/attracties/materialen is voor 1 gebruiksdag. U kunt de gehuurde items afhalen, indien niet verhuurd, dag voor gebruik vanaf 15.00 uur en we ontvangen ze graag weer retour de dag na gebruik voor 11.00 uur.
En wat als de materialen/attracties/producten de dag voor mijn gebruik verhuurd zijn?
Dan wordt de ophaaltijd aangepast in overleg met u. We kunnen u verzekeren dat u altijd over de materialen kunt beschikken op de gebruiksdag.
Hoe worden materialen/attracties/producten geleverd?
Alles wordt geleverd met noodzakelijke toebehoren zoals tentharingen bij een tent, blower (luchtpomp) + grondpinnen bij een luchtkussen etc. Ook staat op de website wat er bij een artikel bijgeleverd wordt. Extra materialen/grondstoffen of toebehoren zijn als extra bij te huren.
Maar ik wil de materialen langer dan 1 dag huren. Is er dan een korting van toepassing?
Uiteraard kunt u materialen meerdere dagen huren. In vele gevallen zal automatisch een meer dagen korting berekend worden. Indien dit niet het geval is (of nog niet werkt) kunt u een offerte aanvragen.
Waar kan ik de materialen ophalen?
U kunt de materialen ophalen in Breda op:
Materiaalservice
Weidehek 2-4
4824 AS Breda
Bedrijfsnummer 4506
Ophalen van 15.00 tot 17.30 uur tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeen gekomen.
Retour bezorgen van 8.30 tot 10.00 uur tenzij uitdrukkelijk anders overeen gekomen.
U bent zelf verantwoordelijk voor het laden en lossen van de materialen/attracties/producten. Op verzoek helpen wij u graag. Verpakkingsmateriaal, vastzetten van gehuurde materialen, schade tijdens laden/lossen aan voertuigen e.d. is uw verantwoording.
Ik heb de materialen/attracties gehuurd op zaterdag kan ik dan op zondag terug brengen?
Ja, ook op zondag geven wij materialen uit en kunnen materialen retour gebracht worden. We hebben dan een kleine bezetting en werken, om wachttijden te voorkomen, met tijdsblokken.
Deze blokken lopen van 10.00 uur tot 11.45 uur. Ook kan het zijn dat wij slechts in een tijdsblok van 30 min. Open zijn om op te halen en retour te nemen. Kijk goed in uw bevestigingsmail wanneer u verwacht wordt om de materialen te retourneren.
Bezorgen jullie ook de producten/materialen/attracties?
Ja, wij bezorgen ook en zelfs tegen zeer aantrekkelijke tarieven. Onze vrachtwagens rijden in heel Nederland en vooral als wij en bestelling in de route mogen plannen, dat wil zeggen dag voor gebruik bezorgen of dag na gebruik ophalen, tussen 8.00 en 17.00 uur geniet u van een zeer scherpe ritprijs. Voorbeeld bezorgen Amsterdam per rit € 35, - ( bezorgen of ophalen, indien beide € 70, -) Bezorgen regio Breda, Tilburg, Bergen op Zoom e.d. is slechts € 25, -
Wij lossen op een plaats en bij ophalen dient alles transport klaar te staan
Benoemde bedragen zijn excl. BTW.
Het product/attractie/materiaal is helaas niet beschikbaar.
Indien de kalender aangeeft dat het artikel niet beschikbaar is of niet in de gewenste aantallen verzoeken wij u dringend telefonisch contact op te nemen. De redenen kunnen zijn dat materiaal in onderhoud/reparatie is maar toch tijdig gereed voor de huurdatum, er extra besteld is maar nog niet verwerkt in voorraad administratie op website, bepaalde artikelen speciaal gereserveerd zijn voor onze leden van materiaalservice of artikel nog niet is vrijgegeven van vorige huurperiode.
Moeten alle spullen schoon en droog terug?
Behalve podium afrokking, sta-tafelrokken, buffet rokken en tafellinnen moet alles schoon en droog terug. Vlekken in tafellinnen welke niet meer te reinigen zijn moeten wij helaas berekenen. Indien bestek en servies door ons schoongemaakt moet worden berekenen wij dit.
Maar ik heb een luchtkussen gehuurd en het regende hoe kan ik dat nu droog inleveren?
Opblaas attracties zoals luchtkussen worden wel nat maar zijn hier goed tegen bestand zolang de blower(luchtpomp) aanstaat. Er komt dan namelijk geen water/vocht in het kussen de lucht blaast door de naden en kieren. Indien de blower (luchtpomp) uitgezet wordt en:
* opblaasattractie wordt gelijk opgerold is dat geen probleem en ondanks dat de buitenkant dan nat is vinden wij dit geen probleem.
* echter indien de opblaas attractie gewoon blijft liggen loopt het water in het kussen. Oprollen/verplaatsen is dan bijna onmogelijk immers een opblaasattractie van 5 x 5 meter is 25 vierkante meter indien hier 1 cm water in komt zijn dat heel veel liters ( 1 ltr water is 1 kilo!). Tevens kost het veel energie en werk om te drogen. Deze kosten bereken wij u wel.
Geeft u ons wel even door dat het kussen nat is.
Indien een kussen opgerold is en gewoon buiten blijft liggen kan er ook geen water inlopen.
Hoe kan ik betalen?
Onze voorkeur gaat uit naar betaling per bank direct bij reservering van de materialen. Bij afhalen kan betaald worden en ook pinnen is mogelijk. Borgsom graag contact te voldoen. Indien borgsom gepind wordt ( niet onze voorkeur) maken wij gebruik van de mogelijkheid “retour pinnen” Hiervoor is hetzelfde pasje waar borgsom mee gepind werd noodzakelijk. U dient altijd de geplaatste order te bevestigen.
Hoe werkt het met de borgsom?
Voor leden (ik wil lid worden) van de Materiaalservice is er een kleine borgsom van toepassing. Voor niet leden is de borgsom € 100,- of € 200, -. Bij grote bestellingen met veel waardevolle materialen kan dit verhoogd worden. Bij vermissingen, manco’s, beschadigingen wordt altijd de vervangingswaarde berekend.
Bouwen jullie ook de tenten of materialen op?
Dat is mogelijk. Wij kunnen decors, attracties, tenten en nog veel meer op- en afbouwen. Wij bereken hiervoor per uur € 45,- excl. BTW. Bij op- en afbouw berekenen wij min. 15 minuten (a € 11,25 excl. BTW). U kunt bij bestellen aangeven om hulp bij op- en afbouw bij te boeken. Bij bepaalde attracties kunt u een prijs zien “verzorgd” wij dragen dan zorg voor transport, op- en afbouw met uw hulp en indien van toepassing gebruik van grondstoffen zoals suiker ten behoeve van de suikerspinmachine e.d.
De materialen zijn afgeleverd of opgehaald en ik heb een storing of het werkt niet?
Bij afhalen worden materialen “werkend” uitgegeven en bij bezorgen zijn materialen getest en nagekeken. Uiteraard kan toch een storing optreden. Vele storingen kunnen eenvoudig telefonisch door ons opgelost worden. Vandaar dat wij u verzoeken bij een storing of onduidelijkheid voor op- en afbouw direct met ons service nummer 076-5419000 (alleen voor storingen) contact op te nemen. Ook worden materialen/attracties/producten constant door ons gemodificeerd en verbeterd. Tevens worden gebruiksaanwijzingen aangepast. De website van www.materiaalservice.nl wordt ook constant aangepast met gebruiksfilmpjes, aangepaste gebruiksaanwijzingen, foto’s voor op- en afbouw etc.
Uiteraard zijn tips om dit nog beter te maken welkom. Goede tips belonen wij zelfs.
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
In geval van annulering wordt bij 14 dagen of minder voor de huurdatum 85% van de huur in rekening gebracht. Bij 15 dagen of meer voor de huurdatum bedragen de kosten 50% van de huur. Annulering dient schriftelijk te geschieden.
Goed & slecht weer verzekering
Wellicht bent u geïnteresseerd in onze annuleringsverzekering. U kunt dan tot 3 dagen voor de huurdatum kosteloos annuleren of, mits beschikbaar een attractie/product omwisselen. (LET OP: als uw huurdatum bijvoorbeeld 20 april is, dient u dus uiterlijk 16 april voor 00.00 uur dit per mail aan ons door te geven. Het tijdstip van ontvangst van de mail bij ons is bindend). Indien het een duurder product is moet u wel de extra kosten bij betalen. Indien het een product is wat goedkoper is, u kunt ook meerdere producten kiezen, toch nog goedkoper is wordt helaas geen geld terug betaald. Indien u het geheel wilt verplaatsen om welke reden dan ook is dit mogelijk u ontvangt dan een coupon t.w.v. het totaal bestelde bedrag welke u kunt gebruiken bij het plaatsen van een nieuwe bestelling. U kunt nu binnen 13 maanden een nieuwe activiteit/feest o.i.d. plannen voor dezelfde huursom.
De kosten welke wij u berekenen voor niet leden (lid worden) bedragen:
€ 25,- + 10% van het huurbedrag excl. BTW.
De kosten welke wij berekenen indien u lid bent bedragen:
€ 10,- + 5% van het huurbedrag excl. BTW.
Wat als ik niet op de afgesproken tijd de materialen in kan leveren?
Wij gaan uit van principe afspraak is afspraak immers een volgende huurder kan de materialen gehuurd hebben of deze moeten bezorgd worden bij een volgende huurder. Het kan ook zijn dat ons magazijn personeel, die bekend zijn met de materialen, reeds een opdracht aan het uitvoeren zijn. de materialen kunnen dus niet altijd nagezien worden en derhalve zal:
- Er geen borgsom retour gegeven worden alleen een formulier met retour bezorgd doch niet op manco’s, beschadigingen, e.d. gecontroleerd zal zijn. Dat zal pas na 1 of 2 dagen gebeuren. Indien dan alles in orde is, kan het zijn dat bij uitzondering de borgsom retour wordt gestort.
- Er geen borgsom wordt terugbetaald en een extra huur dag wordt berekend immers afspraak is afspraak.
Hoe ver mag een stopcontact van de attractie zijn?
Als u een verlengsnoer van 20 meter gebruikt (advies voldoende dikte de zgn. koperkern 2,5 kw) moet dat nooit een probleem zijn. U kunt meer of langere verlengsnoeren gebruiken maar u raakt dan wel spanning kwijt. Bij een vol belast stopcontact en een verlengsnoer van meer dan 60 meter zal een springkussen blower waarschijnlijk NIET GOED FUNCTIONEREN. Uw luchtkussen wordt niet hard genoeg of de blower valt thermisch uit. Ook kan de blower van het springkussen warm lopen en kapot gaan. Gebruik daarom niet teveel verlengkabels en maak gebruik van “dikke “2,5 kwardraad kabels. Tegen zeer gunstige tarieven verhuren wij deze.
Maar we hebben stroom nodig verder dan 100 meter van een stroom punt. Hoe los ik dit op?
We verhuren een benzine blower zodat u ook als er geen stroom in de buurt is toch gebruik kunt maken van een springkussen. Ook verhuren wij aggregaten.
Indien er een krachtstroom stopcontact aanwezig is kan eerst met krachtstroomkabel bijvoorbeeld 50 of meer meter overbrugt worden. Dan MOET er een verdeelkast tussen welke weer voorzien is van een 220/230 volt aansluiting. Dan door kabelen met verlengsnoer naar blower van springkussen.
Krachtstroom
Wij verhuren niets waar u krachtstroom ( 380 V) voor nodig heeft. Het kan altijd met een normaal 220/230 Volt stopcontact. WAARSCHUWING: SLUIT GEEN BLOWER/APPARATUUR ZONDER VERDEELKAST AAN. 220/230 APPARATUUR ZAL DIRECT DOORBRANDEN WAT HOGE KOSTEN VOOR U MET ZICH MEE BRENGT!
Heb ik genoeg stroom voor een springkussen of opblaas attractie?
Een luchtkussen of andere opblaas attractie heeft meestal 1 blower van 1500 Watt 220/230 volt nodig. Dit is hetzelfde als b.v. een waterkoker. Als u deze kunt aansluiten kan een springkussen ook op dit stroompunt. Let op u kunt geen 3 waterkokers aansluiten op 1 normaal stopcontact dus ook geen 3 blowers van een springkussen. Sommige luchtkussens /attracties zoals bijv. luchtkussen kiepauto hebben twee blowers nodig. Dit staat bij omschrijving vermeld.
Hoeveel kinderen kunnen er op een springkussen?
Hoeveel kinderen er tegelijk op een springkussen kunnen/mogen hangt ook af van hun leeftijd. 8 Kinderen van 5 jaar hebben minder ruimte nodig dan 4 van 16 jaar.
Hieronder een paar (wettelijke) richtlijnen.
- een springkussen van 4 x 5 meter zoals luchtkussen Leeuw, Luchtkussen Jungle 8 springers tegelijk.
- een springkussen van 6 x 7 meter zoals luchtkussen Rode Draak, Luchtkussen Clown 16 springers tegelijk.
- een springkussen van 3 x 4 meter zoals luchtkussen huisje, Luchtkussen Bouncer 5 springers tegelijk.
De springers worden snel moe en door de wisselingen is een luchtkussen van 3 x 4 meter waar 5 springers tegelijk op kunnen springen toch voldoende voor een feest van 20 a 25 kinderen.
Wat weegt een springkussen en kan ik dat zelf zonder hulpmiddelen meenemen en opzetten?
Een gemiddeld springkussen weegt tussen de 50 en 150 kilo. (Bij sommige kussen staat het gewicht op onze site). Met 2 personen kan een gemiddeld luchtkussen geladen en opgezet worden. Als u komt ophalen en retour bezorgen helpen wij u graag, op uw verzoek, met laden en lossen.
Als u een opblaaskussen komt ophalen vraag ons dan om tips voor opzetten en afbouwen. We geven u die graag. Ook kunt u bij bezorgen en ophalen extra hulp bij bestellen om samen met u deze werkzaamheden uit te voeren.
Ik organiseer een evenement voor een goed doel, kan ik van jullie attracties voor niets krijgen? Of doen jullie aan sponsoring?
Dagelijks ontvangen wij dergelijke verzoeken. Helaas kunnen wij hier niet op in gaan. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat wij niets voor een goed doel doen. Wij steunen meerdere goede doelen waar wij persoonlijk iets mee hebben en/of voor ons direct een maatschappelijk belang vertegenwoordigen.
Sporadisch worden voor goede doelen kleine korting gegeven of in heel bijzondere gevallen toch een gratis attractie. Denkt u hier ook voor in aanmerking te komen dan kunt u ons altijd bellen alleen ben niet boos als het antwoord nee is.
Hoe zet ik een decor op en hoe groot is het decor?
We hebben in de verhuur zowel decor doeken welke makkelijk mee te nemen zijn als decorpanelen. Decordoeken kunnen makkelijk mee genomen worden. Deze decordoeken worden zonder ophang mogelijkheid geleverd (doeken zijn wel voorzien van ophanglussen). U kunt deze ophangen aan een steigerbuis, truss , lichtbrug etc.
Decorpanelen worden geleverd met een ophangrek. Per paneel 1 rek. De panelen zijn doorgaan 1,25 meter lang bij 2,50 meter hoog. De afmetingen opgebouwd staan per decor vermeld op onze site. Een decor van 6,25 meter bestaat dus uit 5 panelen van 1,25 meter bij 2,50 meter.